Kata - kata itu Lebih Tajam dari mata pisau


Peribahasa atau apa ye? Tak kisah la apa pun janji anda semua pasti akan memahami maksudnya kan?
bagaimana pula dengan peribahasa  om puteh " Nobody Perfect "
mesti anda semua memahaminya kan?
baiklah kita masuk bab huraian pulak yer !

Semua manusia yang cipta dalam muka bumi ni semua ada kekurangan dan kelebihan.
Akan tetapi kelemahan orang itu lah yang sering mereka nampak
apa gunanya?

Seronok ke boleh buat orang lain malu?
ingatlah setiap kejahatan itu pasti akan dibalas dengan kejahatan

Aku mengaku, aku langsung tak ada kelebihan malah kekurangan yang lebih banyak nampak dalam diri ku
tak tak minta semua ni?
kalau saja kelebihan dan Kesempurnaan itu boleh diminta pasti tidak akan diciptanya neraka kan?
tak salah kalau nak menegur pun
tapi biarlah berpada-pada
aku sedar akan kekurangan yang aku miliki
dan aku sering melakukan dosa dari kesilapan itu

mengata atau mengutuk depan-depan ni memang menyakitkan hati
dah la sakit hati , malu pulak tuh

ya aku tahu yang aku banyak kekurangan tapi jangan la bila kau mengetahuinya
kau terus menyerangnya
hingga aku lemah dan terkulai

mungkin inilah lah takdir yang telah ditetapkan untuk aku
suka tak suka kena jugak la terima
dan demi untuk menyedapkan hati
aku akan cakap " pasti ada hikmah disebaliknya ! "

Entah la.. aku nak cakap pon tak taw macam mana
hanya allah sahaja yang mengetahui semuanya itu